A PageRank szerepe a linképítésben
Gyakran felmerül a kérdés linképítéssel kapcsolatban hogy milyen PageRank értékű oldalakra érdemes beküldeni weboldalunk hivatkozását. A válasz elég összetett ugyanis napjainkra a PageRank jelentősége eléggé lecsökkent a találati lista összeállításában játszott szerepben. Sokkal inkább számít az hogy milyen oldalakra milyen minőségű ajánlásokat küldünk be.
Mitől lesz erős egy katalógus?
Több dologtól is függ: milyen idős a domain, mennyi ideje található rajta tartalom, mennyire egyedi szövegek olvashatók rajta, milyen sűrűn indexelik a keresők valamint mennyire folyamatos az ajánlások publikálása. Egyébként manapság az legjobb katalógusok wordpress motorral készülnek.
Hogy lesz minőségi egy linkajánlás?
Például úgy hogy egyedi leírást készítünk mely szorosan kapcsolódik ahhoz a témához melyre a benne található link fog mutatni. Nem spórolunk a szavakkal, a keresők szeretik a tartalmas leírásokat melyek igazi információ értéket képviselnek. Használjuk kulcsszavunk ragozott, esetenként többesszámú és egyéb nyelvtanilag helyes alakját, ettől lesz releváns weboldalunkra az ajánlás.
Inkább figyeljünk oda ezekre a dolgokra linképítés során és ne foglalkozzunk túlzottan a PageRankkel, ha betartunk néhány alapvető szabályt akkor egészen biztosan elérjük majd azokat a célokat melyeket kitűztünk magunk elé a linkhálózat kiépítésének megkezdése előtt.