Kártyák autista gyermekeknek
A speciális nevelést igénylő gyermekek olyan kategóriáját képezik a magyar oktatásnak, akiknek az integrálása kardinális kérdésként tevődik fel mindenkiben. Ezen gyermekek olyan testi vagy idegrendszeri elváltozással élnek, amely által nem úgy fogják fel a környezetüket, mint ahogyan azt a többi gyermek tenné és teszi.
Az autizmussal élők többsége a kommunikációnak a verbális részét csak kevésbé érti, inkább fogékony a kártyák által kommunikált üzenetekre. A jelképeket sokkal inkább megértik, mint a szóban elhangzott utasításokat.
A beszéd kevésbé értelmezhető, még kevésbé a hanghordozásban rejlő mögöttes értelem. Ezen okok miatt az egyik kiválóan bevált módszer a beszédbeli utasítás helyett olyan kártyák használata, ami a mindennapi rutinműveleteket jelképezik.
Tehát, ha étkezéshez való készülődés a pillanatnyi feladat, akkor az oktató a kézmosást jelképező kártyát felmutatva az autista gyermeknek, megértetheti vele, hogy most azt szeretné menjen ki a kagylóhoz és mossa meg a kezét. A kagylónál is szerepelhetnek sorba rakva olyan kártyák, amelyek bemutatják a kézmosás lépéseit, így egyik sem marad ki a tevékenység során.